
jak o baterii pečovat
Neexistuje nic, jako garantovaná životnost autobaterie
Pojem "bezúdržbová" baterie neexistuje, neznamená to, že se o baterii nemáte pravidelně starat, právě naopak!
Bezúdržbová je v tom, že není zapotřebí dolévat destilovanou vodu
Veškerá ostatní údržba a pravidelnost je jen na uživateli autobaterie!
Každá baterie je živý článek Vašeho vozidla a potřebuje z podstaty věci pravidelnou údržbu!
Záruka min. 24 měsíců ze zákona je jen na výrobní vady baterie výrobce
Záruka není postavena na "neúdržbu" baterie uživatelem - zákazníkem
- Autobaterie ve vozidle musí mít nejméně 12,5V
- Autobaterie mimo vozidlo (sklad) musí mít nejméně 12,6V
- Měřeno ideálně po odstávce vozidla 24hod nebo po dobití
- Klesne-li napětí baterie pod uvedené hodnoty, okamžitě nabíjejte!
- Klesne -li napětí k 10,5V, baterie je v podstatě zničená, nestabilní a riziková
Kouzlo k dosažení maximální životnosti je v:
- Pravidelné kontrole napětí
- Pravidelném dobíjení chytrou nabíječkou
- Využijte alespoň 2x ročně diagnostiku autobaterie a napájecí soustavy vozidla u nás
- Udržování čistoty baterie a její uchycení ve vozidle
Jak si zničit autobaterii
- Je to poměrně jednoduché a nemusíte udělat nic
- Jezdíte krátké trasy a pravidelně nedobíjíte
- 1-2 x týdně nákup, lékař apod
- Novou baterii jste po nákupu plně nedobili chytrou nabíječkou
- Nekontrolujete pravidelně napětí baterie
- Alternátor nedobíjí nebo přebíjí
- Starter nepracuje se správnými parametry
- Baterie není pevně uchycena v místech, kde má být
- Povrch baterie není čistý - bludné proudy po povrchu
- Nezaměňujte parametricky jinou autobaterii, než kterou určil výrobce vozidla
- Jezdíte krátké trasy a pravidelně nedobíjíte
- Největším nepřítelem živostnost a funkčnosti každé baterie je sulfatace
- Sulfatace je přirozený a nevratný chemický proces každé baterie
- Krystaly sulfátu snižují kapacitu baterie a jsou příčinou zkratů mezi deskami baterie
- Sulfataci neovlivní žádný výrobce
- Jak sulfataci necháte vzniknout, působit a vyvíjet, máte v rukou jen Vy, uživatel autobaterie
- Nedobíjené, nekontrolované nebo podbité autobaterie extrémně rychle zahajují vlastní destrukci - sulfataci!
- Existují přístroje na omezení sulfatace tzv. desulfátory, tyto však již nikdy parametry baterie nevrátí na původní anebo přibližné hodnoty
- U silně sulfatovaných baterií není cesty zpět
- Pokud baterii pravidelně nekontrolujete a nedobíjíte, posilujete sulfataci
- Pokud nevyužíváte diagnostiky nabíjecí / napájecí soustavy u nás, jdete naproti sulfataci
- Vyberte si Vaši cestu, je to jen Vaše volba a rozhodnutí
- Stav sulfatace je rozsáhlým důvodem pro zamítnutí reklamací autobaterií
- Proces sulfatace není na straně výrobce, v rukou ji má uživatel autobaterie
-
Naše doporučení:
- Nekupujte autobaterii, o které nic nevíte
- Využijte našich bezplatných služeb diagnostiky při koupi nové autobaterie
- U nás nekoupíte "zajíce v pytli", buďte bez obav
- Využívejte nejméně 2x ročně diagnostiku autobaterie a napájecí / nabíjecí soustavy Vašeho vozidla, kterou Vám provedeme
- Vaši autobaterii pravidelně kontrolujte a dobíjejte chytrou nabíječkou, nejméně 4x za měsíc
- Platí pro vozidla s občasným nájezdem (1-2x za týden)
- V těchto případech také využijte bateriového kondicionéru - k dostání u nás
- U vozidel s nízkým nájezdem (cca 30km/den) kontrolujte a dobíjejte nejméně 1x za měsíc
- Při odstávce vozidla mimo provoz anebo při uskladnění baterie využívejte udržovací nabíječku - k dostání u nás
