Havarijní pojištění auta, ano či ne?

Petr Skalický
19. 3. 2025
Pojištění poškození auta při nehodě nebo vlastní vinou - krytí škod na vozidle včetně náhradních dílů a práce autoservisů.
Havarijní pojištění auta, ano či ne?

Motivace našich stávajících klientů  pro vyhledání a sjednání havarijního pojištění vycházejí z jejich obav, představ a přání být zajištěni před finančními ztrátamy, které zcela vyloučit nikdy nelze.

Zde je shrnutí jeho hlavních motivací a obav:

Obavy

  • Finanční ztráta v případě větší nehody nebo krádeže:
    •  Ztráta nového drahého auta, koupeného na úvěr nebo z vlastních prostředku , by pro každého řidiče znamenala značnou finanční zátěž, kterou vyloučit na 100% nelze.
  • Neschopnost splácet úvěr při ztrátě vozidla:
    • Každý majitel se bojí, že by musel splácet úvěr i po ztrátě auta (krádež, totální škoda), což by ohrozilo finanční stabilitu jeho rodiny.
  • Neočekávané výdaje narušující rodinný rozpočet:
    • Opravy auta, i ty menší, představují pro řidiče - vlastníky riziko narušení pečlivě plánovaného rodinného rozpočtu.

Motivace pro havarijní pojištění

  • Ochrana investice:
    • Auto představuje pro každého významnou investici, kterou chce chránit před nepředvídatelnými událostmi.
  • Finanční jistota:
    • Havarijní pojištění dává pocit bezpečí a jistoty, že v případě větší nehody, škody  nebo krádeže nebudete čelit velkým finančním ztrátám, zvláště s ohledem na úvěr nebo rodinný rozpočet.
  • Klid a pohoda při jízdě:
    • Každý řidič - vlastník vozidla chce užívat auto bez obav a stresu z možných nehod a jejich finančních dopadů.  Chce si bezstarostně užívat jízdy s rodinou.
  • Zodpovědnost vůči rodině:
    • Pojištění vnímáme jako součást své zodpovědnosti za finanční bezpečnost a stabilitu rodiny.
  • Prestiž a sebevědomí (implicitní):
    • I když to není explicitně uvedeno jako primární motivace, vlastnictví luxusního nebo dražšího auta zřejmě přispívá každému vlastníkovi k sebevědomí a pocitu úspěchu a havarijní pojištění mu pomáhá tento status udržet.
  • Krytí škod z poškození vozidla:
    • Havarijní pojištění kryje škody vzniklé různými vlivy od zcizení, poškození vozidla například střetem se zvěří, poškození skel anebo kroupami, záplavami nebo jakoukoliv škodou vzniklou ze strany řidiče.
    • Havarijní pojištění také hradí faktury za opravy vozidla ve výši faktury auto servisu cca do 80% časové ceny vozidla, ale sjednanou spoluúčast na škodách pojišťovna nehradí
    • Vždy, pokud na vozidle nějaké škoda vznikne, informujte napřed Vaši pojišťovnu, která Vám sdělí další postup.


V podstatě každý vlastník nového nebo zánovního vozu hledá komplexní havarijní pojištění (tzv. All Risk), které by mu poskytlo finanční ochranu před nepředvídatelnými velkými výdaji a klid při užívání jeho nového vozu.

Jejich obavy jsou opodstatněné a motivace přirozeně pochopitelné, vzhledem k hodnotě auta a například k existenci úvěru nebo jiné formy financování vozidla (leasing, operativní leasing apod.), ale také i před ztrátami vlastních prostředků, které jste do vozidla investovali při koupi anebo v průběhu jeho provozu.

 

Jak dlouho havarijní pojištění "držet"

  • Při koupi nového továrně vozidla havarijní pojištění považujeme z naší praxe za samozřejmost
  • Pokud nákup nového vozidla budete financovat úplně anebo jen z části "cizími penězi" (úvěr, leasing apod.), vřele doporučujeme kombinaci havarijního pojištění + pojištění GAP
  • GAP pojištění Vám kryje přirozené ekonomické ztráty spojené s pojmemy "amortizace" anebo "stáří vozidla"
  • GAP Vám vykryje ekonomický rozdíl mezi časovou cenou den před škodnou událostí a pořizovací cenou nového vozidla, které jste si pořídili v daném čase
  • GAP je dostupný jen pro továrně nová vozidla, pojišťovny jej poskytují na dobu určitou, většinou na 3 roky, některé i déle
  • V případě pořízení zánovního vozidla, má havarijní pojištění také svůj význam, to je nesporné
  • Z praxe uvádíme, že havarijní pojišťení "drží" naši klienti v průměru 4-5 let
  • Pak najčastěji volí alternativu povinné ručení + pojištění skel + pojištění střetu se zvěří

 

Ať již kupujete továrně nové anebo zánovní vozidlo, platí pro vás pravidlo, že byste měli každý rok své havarijní pojištění aktualizovat jak do ceny pojistného, tak také třeba do rozsahu pojištěných rizik (nebezpečí)

  • Kdy aktualizaci havarijního pojištění provádět? 
    • 2 měsíce před výročím Vaší pojistné smlouvy - to je optimální doba pro zjistění sktuálních cen a pro Vaše rozhodnutí, jak dále pokračovat
    • Provedeme spolu s Vámi zjištění aktuální ceny Vašeho vozidla - znalecká cena vozu
    • Koukneme společně na trh s havarijním pojištění u 10 nejznámějších pojišťoven a jejich ceny v danou chvíli
    • Pokud se Vám výsledky budou líbit, můžeme provést "výměnu pojišťovny" na další pojistné období
  • Jak aktualizaci havarijního pojištění provádět?
    • Můžete se u nás zastastavit na naší provozovně v Opavě, areál STK TQM (kontakty) anebo
    • To samé již umíme společně s Vámi provést telefonicky, zavolejte si k nám na tel.č.: 555 303 001

Popřemýšlejte, něž se rozhodnete, jak s havarijkem naložíte

 

Ochrana před finančními ztrátami: Havarijní pojištění pokrývá náklady na opravy vozidla po nehodě, což může výrazně snížit finanční zátěž.

Pokrytí škod způsobených přírodními živly: Pojištění zahrnuje škody způsobené například krupobitím, povodněmi nebo vichřicemi.

Ochrana proti vandalismu: Pojištění kryje škody způsobené úmyslným poškozením vozidla cizí osobou.

Krytí krádeže vozidla: Zákazník je chráněn proti finančním ztrátám v případě odcizení vozidla.

Pokrytí škod způsobených střetem se zvířetem: Pojištění zahrnuje opravy po střetu s divokou zvěří.

Zahrnutí nákladů na zapůjčení náhradního vozidla: Pokud je vozidlo v opravě, pojištění může pokrýt náklady na náhradní vozidlo.

Pokrytí škod při zaviněné dopravní nehodě: Pojištění chrání i v případě, kdy je zákazník viníkem nehody.

Možnost sjednání doplňkových pojištění: Zákazník může rozšířit pokrytí například o pojištění skel, zavazadel nebo právní ochranu.

Zvýšení pocitu bezpečí: S havarijním pojištěním se zákazník cítí bezpečněji, protože ví, že je chráněn proti neočekávaným událostem.

Pokrytí škod způsobených nesprávnou obsluhou: Pojištění může zahrnovat škody způsobené nesprávným používáním vozidla.

Možnost snížení nákladů na opravy díky smluvním servisům: Pojišťovny často spolupracují se smluvními servisy, což může snížit náklady na opravy.

Flexibilita při výběru pojistných podmínek: Zákazník si může vybrat variantu pojištění, která nejlépe odpovídá jeho potřebám a finančním možnostem.

Zabezpečení investice do vozidla: Havarijní pojištění chrání zákazníkovu investici do vozidla, zejména pokud je nové nebo drahé.

Podpora při řešení pojistných událostí: Pojišťovna poskytuje asistenci při řešení škodních událostí, což může zákazníkovi ušetřit čas a stres.

Možnost využití asistenčních služeb: Pojištění často zahrnuje asistenční služby, jako je odtah vozidla nebo pomoc při poruše na cestě.

Možnost pravidelné aktualizace ceny vozidla (pojistné částky) a ceny havarijního pojištění (pojistného) u nás na každý další pojistný rok. Pravidelně budeme Vaše vozidlo znalecky oceňovat.

Zastavte se u nás anebo stačí zavolat T: 555303001


Přejeme Vám štastnou ruku při volbě a koupi vozidla a správné rozhodnutí, jak jej ekonomicky ochránit!

Zpět na přehled

Kontaktujte nás

Odebírání novinek a článků - ODBORNÉ SLUŽBY OPAVA s.r.o.

Také nemáme rádi SPAM! Našim klientům a dalším zájemcům poskytujeme občasné, ale hodnotné informace ze světa motorismu a řidičské praxe. Věnujeme se rovněž příslušné legislativě. Budete-li chtít, přihlaste se k odběrům novinek, odhlásit se můžete kdykoliv.

Pokud jste člověk, nevyplňujte

Sečtěte a zaokrouhlete (20.8 + 24.7) *

Nahoru